top of page
  • Zdjęcie autoraEwa Okrasa - Siniarska

Sernik baskijski - prawdopodobnie najbardziej kremowy sernik świata


Znany jest jako sernik baskijski lub sernik palony (ze względu na mocno przypieczoną górę) i robi furorę na całym świecie, bo jest niewiarygodnie kremowy i lekki. Pyszny sernik baskijski stworzyli około 30 lat temu bracia, właściciele baru La Viña w San Sebastian.

Postanowili zrobić eksperyment, zrezygnować z jakiegokolwiek rodzaju mąki, jak również ze spodu i skupić się na kremowej masie pieczonej w bardzo wysokiej temperaturze.

Eksperyment udał się w 200 procentach, spróbujcie sami. Sernik jest bardzo łatwy do zrobienia, ale potrzebujemy kilku godzin a najlepiej całej nocy, żeby pięknie ściął się w lodówce.


Składniki, których użyłam do sernika:

3 opakowania serka typu Philadelphia, ja użyłam łaciatego naturalnego (3 x 135 g)

2 opakowania serka mascarpone (2 x 250 g)

2 opakowania śmietanki 36% (2 x 200 g)

180 g cukru drobnego

7 jajek w średnim rozmiarze

3 łyżeczki cukru waniliowego


Najpierw utarłam w misce wszystkie serki z cukrem, dodałam cukier waniliowy, następnie dodałam śmietankę, a na koniec cały czas miksując dodawałam jajka.

Miksowałam do połączenia wszystkich składników i rozpuszczenia cukru. Uwaga! Masa jest lejąca.

Piekarnik rozgrzałam do temperatury 220 stopni w opcji góra dół.

Do upieczenia użyłam papierowej formy do pieczenia, ale można użyć także tortownicy o średnicy 22 cm. Tortownicę trzeba dokładnie zabezpieczyć papierem do pieczenia, żeby masa się nie wylała, więc najlepiej papier do pieczenia ułożyć w środku i wyłożyć nim boki tortownicy.

Masę wlewamy do formy i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika na środkowym poziomie.

Pieczemy 40 minut. Jak już wyżej wspomniałam sernik od góry się nieco przypali i mocno urośnie. Po 40 minutach wyłączamy piekarnik, ale nie wyjmujemy sernika, zostawiamy go na minimum 30-40 minut. Wyjmujemy. Sernik naturalnie opadnie i będzie miał konsystencję budyniu.

Wstawiamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.

Sernik pięknie się zetnie i będzie cudnie kremowy. Ozdabiamy cukrem pudrem, możemy ozdobić też ubitą śmietanką lub owocami lub jak Wam w duszy gra :-)

Smacznego!




Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page